Saturday, June 20

sesi luah perasaan

assalamualaikum.
     
        aku tak mampu nak membaca, menghadap buku cost accounting dh. so, we take a break sebentar dengan sesi meluah perasaan kat sini.

      aku kadang-kadang kesian kat adik aku. dia macam kurang kasih sayang dari mak aku. mak aku macam sayang lebih kat aku ngan amin. (p/s: bukan nak perasan ka apa) tapi.. memang kenyataan. mana nya adik aku tu macam  tak okay ngan mak aku. aku nak je tegur mak aku. tapi bila aku tegur mesti aku akan rasa bersalah. and aku rasa macam mengguriskan hati mak aku. rasa macam anak derhaka. tapi aku just niat nak bagi mak aku tu sedar dengan situasi mungkin pada mak, aku ngan amin tak kisah tapi amat laa diambil kisah dari sudut pandangan dan perasaan adik aku.

       macam yang kita sedia maklum, doa ibu sangat memakbulkan, kalau laa mak dok cakap kt adik benda yang negetif saja, mesti laa dia akan jadi negetif. sebab Doa seorang ibu tu sentiasa didengar Allah. aku selalu doa mak sedar dengan sikap mak terhadap adik aku. and aku jugak sentiasa berdoa agar adik aku lembut hati and tak tersinggung dengan sikap secara tak langsung, unconscious mak kt dia.

      adik aku tu sebenarnya baik, cantik, pandai. apa yang aku bole buat sekarang just selalu ada bila dia perlu, selalu ada bila dia tak perlu sekalipun, agar dia rasa diri dia tu diambil berat orang seseorang.

     aku dah laa dok tengah final ni, pastu dok buat derhaka plak kat mak. mesti mak sedih ngan aku. maafkan kakak mak. meleleh air mata aku.

No comments:

Post a Comment