Thursday, February 13

detik-detik itu

assalamualaikum..
semua pakat heboh pasai result semester yang kebanyakan universiti dapat minggu ni.. haha.. aku pon gegeh laa nak update about tajuk ni..
nak dijadikan cerita kawan-kawan aku semua pakat dapat result sehari sebelom aku dapat. kebetulan hari tu kami keluar melancong kat bukit bendera.. haha.. so, sembang punya sembang, bisik punya bisik last skali dapat taw laa result depa. Alhamdulillah syukur,, aida and tindila.. (ampa patot bangga aku mention ampa dalam ni) haha dua-dua result gempak dowh! gempak tu berapa dirahsiakan.. malu nanti depa..kihkihkih...
kebetulan pulak, dak STPM pon dah dapat result sem 3 depa, Alhamdulillah hazie pon gempak KEBABOOM.. hewhew

so, aku pon lagi laa bertambah kecut.. takot dengar sume pakat pakat berbling bling result.. result aku macam mana rupanye? ada masa satu hari lagi baru bole taw result U aku.. aku pon tawakal redo sabar menanti hari esok...
tetiba.. cik tikah (kawan U) telepon aku, dengan exitednya dia gtaw aku result dah bole cek.. awai sehari.. pergh kaw kaw.. terus aku melompat bertinggung depan laptop bukak e-student nak cek result aku.. orang lain pakat pakat tak mo cek, aku ja kalot nak cek.. sebbek time aku cek estudent tak semput lagi..haha.. so.. dengan lafaz bismillah, aku pon tekan no matrik and pasword aku.. BOOM!

akhirnya.. terlerailah keresahan aku.. alhamdulillah walau tak segempak eda, tindila and hazie, tapi gempak laa jugak! yang pastinya aku capai target aku.. seronok tak terkata... tapi seronok tu rasa 3menit ja.. lepas tu dah tak rasa pape dah...

so, apa yang aku dapat dari sepanjang sem ni, aku nak share berkenaan kuasa keyakinan dengan ampa..
bila kita buat apa-apa pon pekerjaan, kita kena ada keyakinan tu, baru bole berjaya.. contoh yang paling senang aku rasa, aku selalu yakin bas akan berhenti tepat-tepat depan aku tiap-tiap kali aku tunggu bas time tamhidi dulu.. and dengan izin yang Kuasa.. bas tu betol-betol berhenti depan aku.. camtu jugak application dia dalam study kita.. kita kena yakin kita nak dapat dekan.. insyaAllah... akan tercapai...

satu lagi, aku pon ada try jugak cakap motivator mana ntoh.. maybe mak aku yang suruh kot..hee..dah tak ingat. dia suruh tulis atas satu kertas apa cita-cita kita and lekat kt tempat yang tiap-tiap hari kita nampak. and tiap-tiap hari kita kan baca.. so, aku pon try... aku lekat target aku untuk semester ni nak dapat berapa kat katil, and tiap-tiap kali aku nak tidur mesti aku akan baca.. bila baca tu minda kita akan teransang, and menda tu jugak doa yang tiap-tiap hari kita baca. and resultnya.. aku dapat apa yang aku target.. and i absalutely happy with it, walaupon tak dekan.. hurm... tak pe.. rezeki aku takat tu ja.. tu yang the best for me..
dah terkoyak dah..sebab aku nak ganti baru. nak upp sikit target untuk semester baru ni.. pastikan ayat yang hampa tulis tu ayat positif taw!

so, sesapa tak percaya, ampa try laa buat,, tengok hasil dia baru komen,,, hee. insyaALLAH berhasil.. nak berjaya ada step-step dia, sikit-sikit melangkah keatas, jangan kita melangkah turun dari tahap sedia ada sudah.. ALLAH maha pemurah, doa ja kat Dia.. dia mendengar setiap apa yang kita minta.. jangan laa p mintak benda jahat plak.. ^___^

No comments:

Post a Comment