Thursday, April 10

the last week before mid break

assalamualaikum
tetiba rasa nak menulis malam ni... masuk hari ni, dah 6hari aku dok kat rumah. menghabiskan masa cuti mid semester aku. alhamdulillah emosi become more stable. fikiran dah matang balik. dah tak bertindak tanpa berfikir macam minggu last sebelum cuti hari tu.

aku tak taw kenapa.
minggu last sebelum cuti tu banyak mencabar emosi and kesabaran aku. aku macam lawan dengan perasaan dan fikiran aku sendiri. ego aku time tu, perggh. tinggi kalah gunung kinabalu baq hang!!
semua orang kena laa.. sapa yang kacau sikit pon memang kena kaw punya ngan aku.
maybe sebab dah lama aku tak balik rumah bersihkan hati kot. and off course sebab utama aku macam eda, ieka and dyana selalu cakap. PMS- sapa tak taw? haha..search sendiri.

so, macam-macam laa benda tak elok yang aku rasa bole buat pengajaran sepanjang minggu last tu.
aku learn about twitter and facebook, all these social networking is harmful. mulut jalan dulu sebelum otak memang trouble. apa kaitan dua ni? dunia sekarang, pendapat semua nak masukkan dalam twitter bagai. sama laa aku pon. so, time time aku emosi ni, lagi laa banyak benda aku tak puas hati. sampai, tersound orang kat twitter. bila aku pikiq balik. memang semua benda tu salah aku. sebab aku tak bole nak kawal emosi aku, and macam aku kata tersalah bicara buruk padahnya.memang benda tu jadi kat aku. fortunately, at the end of the day, we forgive each other and 0-0. what i learned is,
never ever aibkan orang dalam social network. because islam teach us to pelihara sesama saudara. right?

lagi, aku belajar walau apa pon terjadi fikir dulu sebelum bertindak. and ego tu menjatuhkan kita, bukan menbantu pon. kepada sesapa yang ego dia tinggi macam aku, belajar belajar laa kurangkan ego tu, ada setengah keadaan kita tak bole tinggu ego, sebab nanti kita yang rugi. contoh macam nak belajar, kita sombong, ego tak maw tanya apa yang kita tak paham, last skali kita fail? aku salah sorang contoh tu, aku really benci dengan sikap egoistik aku yang melampau. i've tried to change, but u know, its really really hard!. but, i'll never give up.. aku salute kawan aku yang sorang ni, never ego, sentiasa rendah diri memohon tunjuk ajar dari kawan-kawan apa yang tak paham. nut, aku seriously can't be like her!


ego is killing us! slowly, so, leave it, or else, it will kill you!

No comments:

Post a Comment