Friday, December 5

SESAT

"best kan jadi budak pandai? semua dapat, duit dapat, seronok dapat, kadang-kadang benda yang kita tak mintak pon dapat. " aku selalu pikiq camtu. menyebabkan hati aku kemurungan memendam rasa dan perasaan.

aku tak taw nak buat apa lagi, nak pikiq macam mana lagi untuk aku keluar dari belengu kemurungan ni.

satu hari, aku cerita dekat balqis, apa yang aku rasa, and satu ja ayat yang dia bagi yang menyebabkan aku tersentap, terdiam dan tersedar dari belengu kebodohan yang aku sendiri cipta untuk menjatuhkan diri aku sendiri.

"Allah tak bagi apa lagi kat ang sarah?"

diam.
aku terfikir sendiri, betul, apa lagi yang Allah tak bagi kat aku? Allah dah bagi semua kat aku, kepandaian, harta dan duit, kemudahan, kenikmatan sihat, masa, kawan-kawan yang baik, Allah bagi aku belajar kos yang aku minat, Allah bagi semua kat aku. aku sedar kembali. aku tahu. tapi kenapa aku mempertikaikan nikmat yang Dia dah curah kat aku? kenapa aku still tak puas hati? sungguh aku seorang manusia. manusia yang tak pernah puas dengan diri sendiri.

pejam mata.
aku mengenang segala yang terjadi dalam hidup aku. dan aku tunduk. "ALLAH, sungguh aku mintak maaf, Aku tak pernah, aku terlupa untuk bersyukur atas segala nikmat yang Kau bagi pada aku. maafkan aku."

mungkin sebab ini Allah jatuhkan prestasi aku untuk aku sedar kembali betapa aku jauh sesat didalam hutan kealpaan, hutan dunia, hutan kemahsyuran dunia. maafkan hambamu  ini ya Allah.

No comments:

Post a Comment